Senarai Nama-Nama Scammer Malaysia Paling Dikehendaki 2018!

Berikut merupakan beberapa-beberapa senarai nama-nama scammer di Malaysia yang paling dikehendaki 2018:



#1
SITI NURFATIAH BINTI AZIMI
IC NO: 990302-12-5*** (angka belakang saya tak dapat sebab si penipu telah kaburkan, katanya ic ni nyawa dan saya akan pastikan dia mendapat balasan) 
Tempat Tinggal: Jalan Serindit (antara 22-28, saya tak pasti sbb telah dikaburkan oleh si penipu) Taman Scientex, 81700, Pasir Gudang, Johor.
Acc Bank: 7623145599 (CIMB)
Barang yang dijual: iphone 6s


#2
NAMA SI PENIPU : SHARON ENG
NAMA PERNIAGAAN : ASIA ADVANCE SMART SHOP

ALAMAT KEDAI : PT 312A, TINGKAT BAWAH SEKSYEN 25, JALAN KUBUR MASAR, OFF JALAN SULTAN YAHYA PETRA, 15200, KOTA BHARU, KELANTAN
NO TELEFON : 019-7920439
NO AKAUN BANK : 514208623533 (MBB)

#3
Scammer name: Mohd Afiq Danial
Emel: afiq@jutawanapp.com

#4
Nama: AINUN MUSLIMA NAIMI
Nombor akaun Maybank: 163019753890
Nombor telefon: 0179265920
Facebook akaun: https://www.facebook.com/borong.murah.378

#5
Nama: Thian Joo Fatt 
Nombor akaun Maybank: 561024607962
Nombor telefon: +60149893835
Alamat rumah: Perdana Botanical Gardens, 50480 Kuala Lumpur

#6
Nama si penipu sama ada betul atau samaran (wajib): Noramera/ Nor razimi bin abdul rashid(suami)
Nombor kad pengenalan (jika ada)
Gambar si penipu (jika ada): dia pakai profile picture orang lain..entah dari mana dia dapat pic orang tu,kesian plak kat picture orang tu sbb kena scam juga.
Alamat kedai (jika ada)
Nombor telefon si penipu (wajib): 0175320766
Gambar barang yang dijual (wajib): Oppo F1 selfie Plus
Nombor akaun bank si penipu (wajib): Maybank(164762 043194-NOR RAZIMI BIN ABDUL RASHID)

#7
Nama si penipu sama ada betul atau samaran- Nur Amin/Nastashah bt hasan
Akaun maybank: 104068316710

#8
Senarai-senarai Syarikat / Perniagaan scammer di Malaysia yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) - https://scamlizt.blogspot.com/2018/02/senarai-nama-syarikat-perniagaan-scam-2018.html

#9
Banyak lagihttps://scamlizt.blogspot.com/search?updated-max=2018-01-02T02:00:00%2B08:00&max-results=9

Like Facebook page Scam List Malaysiahttps://www.facebook.com/SLM-Society-327604447753545/

Comments

  1. Nama si penipu sama ada betul atau samaran (wajib): Izhar bin AHmad ( Bini dia pun terlibat)
    Nombor kad pengenalan : 750219-01-5323
    Gambar si penipu (jika ada):
    Alamat kedai (jika ada)
    Nombor telefon si penipu (wajib): 016-957 9128/013-366 3866
    Gambar barang yang dijual (wajib): Barang project/project atas angin/
    Nombor akaun bank si penipu (wajib): TASKA C COMEL 564810508820 SP WCA

    ReplyDelete
  2. Hati2 dengan scammer web/ig/fb guna nama butiksukan.my
    Maybank Account No : 509017608363
    Noor Fatimah bt Noor Indra
    961026-09-5048
    No telefon utk menipu : 0195186698
    Alamat :No 3
    Kg Tengah Tok Pulau
    02700 Simpang Ampat
    Perlis

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7619602468 Cimb Nur Fatini atika
      Penipu wayang VCS wasap.. No wasap 01165345188

      Delete
  3. Scammer fb pkai nama KT fb Cik eira..
    Nama betul nurul aimi shahira
    Account Maybank 162013202432..
    Kena tipu baju jumpsuit berharga RM30..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy bru2 ni kne tipu jgk rm50 bli set bju izara..mnyesal x google dlu nme dye

      Delete
  4. Scammer jual HP. Gune modus operandi hp noreply digi.aktif Di mudah. My n carousell.

    ReplyDelete
  5. Nama si penipu sama ada betul atau samaran (wajib): WAN (AZUWAN BIN ABU HANIP)
    Nombor kad pengenalan :
    Gambar si penipu (jika ada):
    Alamat kedai (jika ada)
    Nombor telefon si penipu (wajib): 016-3814550/ 011 10036930
    Gambar barang yang dijual (wajib): Dekoder MYTV, Satelit dan IPTV.
    Nombor akaun bank si penipu (wajib): MAYBANK 158051855618

    ReplyDelete
  6. Scammer buat service. Berhati2..

    Nur Syuhada Alia
    Maybank : 162311801189

    Konon lokasi selayang.

    No tel : 0173363644

    Biar mati kene langgar dengan lori babi

    ReplyDelete
  7. Nama si penipu sama ada betul atau samaran (wajib): WAN (AZUWAN BIN ABU HANIP)
    Nombor kad pengenalan :
    Gambar si penipu (jika ada):
    Alamat kedai (jika ada)
    Nombor telefon si penipu (wajib): 016-3814550/ 011 10036930
    Gambar barang yang dijual (wajib): Dekoder MYTV, Satelit dan IPTV.
    Nombor akaun bank si penipu (wajib): MAYBANK 158051855618

    HATI HATI DALAM URUSAN MELIBATKAN DUIT DENGAN PENIPU INI..

    ReplyDelete
  8. Nama si penipu sama ada betul atau samaran (wajib): LEE KIAN SIANG
    Nombor kad pengenalan : TIADA
    Gambar si penipu (jika ada): ADA
    Alamat kedai (jika ada)TIADA
    Nombor telefon si penipu (wajib): 011-24166119
    Gambar barang yang dijual (wajib): GALAXY NOTE 4 (HITAM)
    Nombor akaun bank si penipu (wajib): PUBLIC BANK 4527835423/MAYBANK ISTERI TAN SIEW KIEW 504133002374

    ReplyDelete
  9. Mcmane nak dapat alamat scammer ni ye. Saye baru kene tipu mggu Lepas. Minggu ni saya nampak penipu duk pos iklan baru di mudah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole tahu spe orang nye ?

      Delete
    2. Ada nombor IC yang scammer tu? Buat semakan online IC tu.. search google semak kad pengenalan dekat web jpn kalau xsilap. semua data ada kat situ.

      Delete
    3. Saya nk tahu company moneykin sdn bhd ni btul ke

      Delete
    4. MoneyKin ni btul ke tak? Skrg dia tgh deal dgn sy

      Delete
    5. Siapa penah dengar company "cash solution "

      Delete
  10. Ada sapa2 kenal x yg guna nama AZA BIN AZIMI kat fb? Pembeli wang note & syling lama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, jangan percaya sangat online ni, tambahan lagi yang kononnya beli jual barangan lama ni. 98% scammer.

      Delete
  11. Hati-hati dengan Pemilik akaun fb galeri tudung murah. No akaun cimb Air asia saver 7037132908 Mohd Hazre Tarmizi Bin khairul Zaman. no.tel 0163295586 telah menipu ramai orang. Bayaran dibuat Dan seller ini lenyap fb messenger, call Dan wasap diblok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai, mak saya juga tertipu dgn pemilik fb ini, tapi nombor dia masih aktif, dan fb dia juga masih ada, ramai yg masih like dan share page diaa , ada cara tak nak report nmbor and fb dia sampai dia ditangkapp ??? tolonglaaa yang ditipu semua tu hanya orang kampung je kesiann

      Delete
    2. Apa apa nk buat tindakan..buat repot polis dulu

      Delete
    3. Saya pun terkena jgk tapi dgn nur shazana bt zulkifli. Ada yg komen kata laki bini. Kes tudung jgk.

      Delete
    4. Report POLIS xgune klu tgkp dgn bukti pun..duiit xkn dpt balik freeze..scammer aktif sb tahu POLIS xkn tangkp drang ni

      Delete
  12. Nama si penipu sama ada betul atau samaran (wajib): WAN (AZUWAN BIN ABU HANIP)
    Nombor kad pengenalan :
    Gambar si penipu (jika ada):
    Alamat kedai (jika ada)
    Nombor telefon si penipu (wajib): 016-3814550/ 011 10036930
    Gambar barang yang dijual (wajib): Dekoder MYTV, Satelit dan IPTV.
    Nombor akaun bank si penipu (wajib): MAYBANK 158051855618

    HATI HATI DALAM URUSAN MELIBATKAN DUIT DENGAN PENIPU INI..

    ReplyDelete
  13. NAMA PENIPU DI FB
    ELISHA ELYANI
    NO ACC 164548220643( MAYBANK)
    MENJUAL BREST FEEDING COVER
    WALAUPUN BUKAN JUMLAH YG BYK RM35 TP KLU SATU MALAYSIA KENA TIPU.. BLH KAYA BELIAU

    ReplyDelete
  14. NAMA PENIPU DI FB MUHAMMAD HAFIZ (GUNA FB ORG LAIN YG SAMA NAMA DGN NAMA DIA).
    NAMA SEBENAR PENIPU :MUHAMMAD HAFIZ BIN SHA'ARI
    NO ACC: MAYBANK 153104339778
    MODEM WIFI UNLIMITED
    HARGA RM300

    ReplyDelete
  15. Saya pun ada masalah dengan seller online ni. Duit dah bayar, tapi barang masih tak dapat sampai sekarang ..Bagaimana saya nak buat aduan?

    ReplyDelete
  16. Nama fb dia FarhAin Tan Ali
    Jual pink lady.Orang Temerloh Pahang
    Hati2 la semua . Jangan terpedaya seller online macam ni . Jenis penipu

    ReplyDelete
  17. Boleh tolog x saya dalam proses lond nbor ecaun yg di beri 164445134525 my bank compne nama sch infinite enterpriss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak pergi la ofis ssm...lagi mudah nk trace lau nama company

      Delete
  18. Tolog cek nama compne lond ni. Sch infinite enterprise

    ReplyDelete
  19. Nur Fadilah 7625878568
    Khadijatun Najwa binti Shamsul Azli 7618238142
    Same ig shop Millionare Watch, but different bank accounnt. Scammers. I lost rm200++

    ReplyDelete
    Replies
    1. CIMB BANK
      Acc Name: Khadijatun Najwa Binti Shamsul Azli
      Acc No: 7618238142
      Sama..kena jugak rm200 bli jam...

      Delete
    2. Nice gd motor mini ..ini pon penipu..scmmer..tolong viral

      Delete
  20. NAMA SCAMMER : HARRIS AZLAN BIN ABDUL HADI
    ACC BANK :7621628915
    LEPAS TRANSFER DUIT DIA BLOCK NO.TPN SAYA..

    ReplyDelete
  21. Wahai sahabag semua.....lau berlaku penipuan online melibatkan tranfer bankin da mudah da skang nk trace ..ada satu instituisi bank yg akan blok akaun penipu....tapi pastikan ada repot polis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Institusi bank mana ye? bole sy tahu...sy nak... bole ke BAN NEGARA black list nama scammer utk semua akaun bank supaya dia x buka akaun baru lain untk menipu.

      Delete
    2. siapa pernah membuat loan si mbb fast loan sdn bhd ada company betul bwtl wujud atau sebaliknya n katanya upsaler maybank

      Delete
    3. saya pun ada dapat offer dari company Mbb fast loan?mcm mana bro?

      Delete
    4. Sy sudah kena tipu dgn MBB fast loan.. Die kata brdftr dgn bank negara.. Kerugian rm6k.. Salah saya jugak percaya.. Jd iktibar buat sy..

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Skrg ni saya pun xpasti,dalam mengatakan no hidden cost,alih2 nk minta wang jamin sebanyak rm500,sy bagi jugak sebab percaya pastu org dia ckp dlm tempoh 1 jam pinjaman kamu akan dicreditkan ke bank. Pastu pulak dia berdrama lg ckp ada masalah sikit, saya kena buat payment record sebanyak rm1200 supaya bank percaya kemampuan saya utk mmbayar pinjaman. Kita nk pinjam bukan nak buang duit, klau ada duit xkan nk pinjam. Pastu saya minta cancelkan dia cakap saya bayar sebanyak rm800 pulak kalau xbayar dia akan hantar surat lawyer dan saya kemungkinan dblacklistkan dalam rekod BNM.saya just nk tanya MBB FAST LOAN ni mmg betul ke ataupun scammer yg mmg betul2 nk menyusahkn org?

      Delete
    7. MBB FAST LOAN NI BETUL KE? LEGIT KE?

      Delete
    8. Hi, siapa pernah buat pinjaman dekat MBB loan nie, please? Dia legit ke?

      Delete
    9. sy kena dengan MBB fast loan juga. RM 4160 Sy ditipu dan skrang dia ugut untuk bawa ke mahkamah.

      Delete
    10. MBB FAST LOAN YG KT DAMANSARA BETUL KAN?
      SO MMG MBB FAST LOAN NI COMFIRM TIPU LA KAN

      Delete
    11. Kalau macam ni diorang boleh bawa ke mhkamah ke

      Delete
  22. Nama scammer
    MOHAMMAD AZALY BIN SIDEK
    ACC MAYBANK 514422357259
    BADANG SERVICE ENTERRICE
    CIMB 8009910130
    Dah ramai yg kena.

    ReplyDelete


  23. Nama scmmer NOOR NIRA daripada @capital Market loan service.
    *MUHAMMAD NAZIM BIN TOHD*

    *705-335-4168(CIMB)*

    Berhati2 la kamu semua saya baru sjh kena rm740...buat loan rm5000 terus di block

    ReplyDelete
  24. NAMA SCAMMER :AFFIQ PEACE EMPIRE (AFIQ/1LELAKI MELAYU) (PROMO JUALAN AIRCOND)
    ALAMAT : NO.45A LORONG CAMELLIA 1, TMN CAMELLIA,BDR BARU PERDA, 14000 BUKIT MERTAJAM,PULAU PINANG
    NO TEL: 017-5364627
    ACC MAYBANK : 552077413432
    CIMB:8603485718
    HONG LEONG:37201007630
    RHB:20211700026076

    DIA PANDAI MENDORONG SAYA UNTUK BELI AIRCOND YANG DIA JUAL, (BARANG TGH PROMO KAN)DAN TERUS MENERUS PERDAYA SAYA UNTUK BELI AIRCOND DENGANNYA PADA MASA ITU JUGAK.
    LEPAS SAYA BUAT BAYARAN DEPOSIT UNTUK SET AIRCOND MELALUI MAYBANK2U, DIA TERUS BLOK NO SAYA DAN BILA DIHUBUNGI TAK DAPAT DAH LER.

    KOS KERUGIAN: RM150 UTK DEPOSIT AIRCOND

    HARAP PENGGUNA LAIN BERHATI-HATI SAMA!!

    ReplyDelete
  25. NAMA SCAMMER :VISTA STORE FURNITURE (JUALAN PERABOT SPT, SET SOFA,MEJA MAKAN DAN KERUSI)JURUJUAL 1 PEREMPUAN MELAYU(AFIQAH). JUGA DIDORONG SERTA DIPERDAYA ATAS SEBAB SET PERABOT PROMO PADA MASA ITU.
    NO TEL: 017-8693174
    ACC CIMB:7039288823 (GUI LI HO) DIMAKLUM SBG FINANCE MANAGER DI SYARIKAT TERSEBUT OLEH AFIQAH.


    DIA PANDAI MENDORONG SAYA UNTUK BELI SET SOFA TENGAH PROMOSI YANG DIA JUAL, (BARANG TGH PROMO KAN)DAN TERUS MENERUS PERDAYA SAYA UNTUK BELI DENGANNYA PADA MASA ITU JUGAK.
    LEPAS SAYA BUAT BAYARAN DEPOSIT UNTUK SET SOFA DAN MEJA KOPI DARINYA MELALUI ACC CIMB, DIA TERUS BLOK NO SAYA DAN BILA DIHUBUNGI TAK DAPAT DAH LER. HANGUSSS OOI !!

    KOS KERUGIAN: RM400

    HARAP PENGGUNA LAIN BERHATI-HATI SAMA!!

    ReplyDelete
  26. Nama scammer (fb) : Nur Juliena Ahmad
    Nama bank : public bank 6925158315 Nur Fatihah Natasya
    Jual : Iphone

    ReplyDelete
  27. The scammer with FB account namely Hannah Adilla
    Maybank's beneficiary account number - 1580224808447 Norfarizan Binti Abd.
    Unauthorised seller and services.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. Thian Joo Fatt masih aktif dengan penipuan jualan barang di carousell. Saya salah satu mangsanya. Dan saya syak, dia dah bersedia dengan pelbagai email dan akaun baru. Jadi sesiapa yang berurusan dengan dia, sebaik sahaja tahu nama Thian Joo Fatt tertera di akaun Maybank. Tolong berlakon buat tak tahu. Minta no ic dan alamat. Info-2 yang boleh digunakan. Bantu saya untuk dapatkan info. Kes dia ni dari dulu sampai sekarang masih ada. Bantu pihak polis kenal pasti identiti. Bantu berkas dan hentikan perbuatan dia.

    ReplyDelete
  30. Nurfatihah natasaya.public bank 6925158315
    Nama ig nur_julia0
    Jual hp

    ReplyDelete
  31. *KAMI MEMERLUKAN*
    *PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT DENGAN KADAR SEGERA*


    Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak *RM70.00* ke akaun dibawah.👇
    *Nur sahira bin Mohd yatim*

    *MAYBANK*
    *157380191496*

    hati2 dgn penipuan kerja sampingan.. lipat doorgift dirumah

    ReplyDelete
  32. *KAMI MEMERLUKAN*
    *PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT DENGAN KADAR SEGERA*


    Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak *RM70.00* ke akaun dibawah.👇
    *Nur sahira bin Mohd yatim*

    *MAYBANK*
    *157380191496*

    hati2 dgn penipuan kerja sampingan.. lipat doorgift dirumah

    ReplyDelete
  33. semua berkat MRS KARINA ROLAND
    Nama saya ANNISA LOGAN, saya dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman di internet bahwa mereka harus sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, beberapa bulan lalu saya benar-benar membutuhkan pinjaman, untuk memperbaiki salun penata rambut saya, tetapi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, yang hampir membuat saya hidup lemas, sampai seorang teman saya memujuk saya ke salah satu pemberi pinjaman bernama MOTHER KARINA, pemilik KARINA ROLAND LOAN COMPANY, yang saya hubungi dan dia mengatakan kepada saya bahawa jika saya dapat memenuhi syarat dan ketentuan mereka bahwa pinjaman saya akan diberikan kepada saya dalam waktu kurang dari 24 jam yang saya lakukan, setelah itu saya mengajukan pinjaman sebesar 450 juta rupiah setelah detail saya diverifikasi dalam waktu kurang dari 24 jam, saya bank rekening dikreditkan. sekarang saya sangat senang atas kerja baik MOTHER KARINA dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk membagikan kesaksian saya tentang MOTHER KARINA, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman dalam bentuk apa pun, silakan hubungi MOTHER KARINA melalui email: karinarolandloancompany@gmail.com, atau whatsapp hanya +1 (585) 708-3478 Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: annisalogan622gan@gmail.com untuk pekerjaan baiknya dalam hidup saya dan keluarga saya.

    ReplyDelete
  34. Semua terima kasih kepada mrs KARINA ROLAND untuk membantu saya dengan pinjaman saya selepas ditangkap oleh orang-orang palsu yang kerang menjadi peminjam pinjaman.
    Nama saya Annika amahle mokoena, saya dari Afrika Selatan dan saya tinggal di bandar Johannesburg. Suatu bulan yang lalu saya sedang mencari pinjaman dalam talian dan saya melihat pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza di internet dan saya memohon dari mereka dan semua saya mendapat adalah penipu saya menggunakan lebih daripada 2 syarikat dan saya ditipu semua melalui. Jadi saya berputus asa sehingga saya memutuskan untuk menyemak semula jika saya akan mencari bantuan seperti yang saya cari dan saya menetap untuk mencari syarikat pinjaman legit saya jumpa syarikat ini bernama KARINA ROLAND LOAN COMPANY saya melihat banyak testimoni yang dimaklumkan oleh orang dia tetapi kerana saya ditipu secara serentak saya fikir ia adalah penipuan tetapi saya melakukan apa yang saya diminta lakukan dan saya menunggu untuk pinjaman saya dan Puan KARINA ROLAND memberitahu saya dalam masa kurang dari 24 jam anda dengan pinjaman saya dengan selamat saya tidak percaya sebab saya fikir ia juga satu penipuan sehingga hari itu adalah waktu malam di Afrika Selatan dan saya tidur pagi esok ketika saya bangun saya menerima amaran dari akaun bank saya dan segera saya memanggil pengurus bank saya untuk mengesahkan dan pengurus bank memberitahu saya untuk datang ke bank dengan serta-merta dan saya pergi dengan serta-merta ketika saya sampai di sana pengurus bank memeriksa akaun saya dan melihat sejumlah $ 127,000.00 USD yang Dolar Amerika Syarikat dan saya menjelaskan kepada pengurus saya bahawa saya memohon pinjaman dalam talian dan bank saya pengurus terkejut jika ada masih sebuah syarikat pinjaman sebenar dan legit online saya sangat gembira semua terima kasih kepada MRS KARINA ROLAND saya memutuskan untuk menulis di internet kerana saya melihat orang lain melakukannya dan memberi keterangan tentang syarikat ini sebabnya saya menghantar mesej ini secara online kepada sesiapa sahaja yang memerlukan pinjaman walaupun anda telah ditipu sebelum memohon dari syarikat ini dan yakinlah bahawa syarikat ini tidak akan membiarkan anda turun. Salam kepada sesiapa sahaja yang membaca mesej saya dan anda boleh menghubungi syarikat ini melalui pos (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp sahaja +1 (585) 708-3478, Sekali lagi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang membaca kesaksian ini, anda boleh menghubungi saya juga untuk maklumat lanjut ..... annikaamahlemokoena@gmail.com

    ReplyDelete
  35. Adakah anda sedang mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan atau projek keinginan hati anda? Di KARINA ROLAND LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu yang memerlukan pinjaman seperti "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman pinjaman rumah dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. Jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

    Hubungi KARINA ROLAND LOAN COMPANY hari ini untuk sebarang mata wang yang anda mahukan.

    Kategori Perniagaan

    Perniagaan Merchandising.
    Perniagaan pembuatan
    Perniagaan Hibrid.
    Pemilikan tunggal
    Perkongsian.
    Syarikat.
    Syarikat liabiliti terhad.
    pinjaman peribadi.
    pinjaman pelaburan.
    Pinjaman Hutang.
    Pinjaman Rumah.
    Pinjaman gadai janji
    Laon Auto.
    Pinjaman pelajar.
    Pinjaman habis bulan.
    Pinjaman Islam.
    Pinjaman pertanian.
    Pinjaman gereja.

    KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY
    E-mel: karinaloancompany@gmail.com WhatsApp hanya +1 (585) 708-3478.
    Nama Facebook: Karina Elena Roland

    ReplyDelete
  36. Ia luar biasa apabila saya fikir semuanya telah selesai dengan saya, nama saya susan garcia, dari phillipine, Mrs. Karina Rolanda datang untuk menyelamatkan saya hidup saya. Saya sangat terhutang budi kepada orang-orang yang saya meminjam dari geng memerangi saya dan kemudian menangkap saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan masa tangguh diberikan kepada saya apabila saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan membuat wang untuk membayar semua hutang yang saya terima jadi saya diberitahu bahawa ada pemberi pinjaman sah secara online jadi saya harus mencari melalui blog yang saya ditipu sebelum tetapi apabila saya menemui SYARIKAT KARINA ROLAND LOAN, Tuhan mengarahkan saya untuk iklannya di blog kerana tarikan saya untuk itu benar-benar satu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu saya memohon dengan penuh semangat selepas beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga dan dalam masa 24 jam saya telah dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi ketika saya bercakap dengan anda sekarang saya boleh jelaskan semua hutang saya dan sekarang saya mempunyai supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya makan atau mengambil pembiayaan, apa jua keputusan saya tidak mempunyai urusan dengan Polis, saya kini wanita yang bebas. Anda ingin mengalami kemerdekaan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu menerusi e-mel syarikat: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +15857083478 Anda tidak boleh membahaskan fakta bahawa dalam kesulitan dunia ini anda memerlukan seseorang untuk membantu anda mengatasi kewangan perolehan dalam hidup dalam satu cara atau lain, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Karina Roland di alamat di atas supaya anda dapat mengatasi kemelesetan kewangan dalam hidup anda. Anda boleh menghubungi saya melalui e-mel berikut: (garciasusan113@gmail.com)) Sentiasa menjadi positif dengan Puan KARINA ROLAND dia akan melihat anda melalui semua cabaran kewangan anda dan kemudian memberikan anda pandangan kewangan dan kebebasan baru untuk mengatasi semua kebimbangan anda.

    ReplyDelete
  37. Ariffarizol Bin Pain
    I.C 800228-02-5753
    Muka seperti india tinggi sekitar 163cm.
    seorang scammer, suka berbohong untuk dapatkan duit dan janji ada pulangan sekiranya masuk perniagaan dia.
    setelah dapat duit lari dan tak dapat dihubungi.
    Hati-hati berurusan dengan orang ni.

    ReplyDelete
  38. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  39. Nama scammer nur fatini atikah binti zunaidi
    Acc cimb bank 7619602468
    Menawarkan service VC dan mengoda dibigo tapi hanya wayang.
    Selepas mangsa transfer duit,dia akan blok no whatapp.hati2

    ReplyDelete
    Replies
    1. No phone 0143667466 use business acc..

      Delete
    2. Nak Tanya Succes code sdn bhd ni btul ke..sbb sy buat loan 4k and dia pggil sy trnfer rm400 in untuk bayar first month..

      Delete
    3. Wasap nur fatini atikah 01165345188 penipu VCS..
      Cimb 7619602468

      Delete
  40. Nak tanya adakah syarikat Hugo credit enterprise wujud? Says dah terkena dgn kos upfront dia yg bermacam2.boleh Verizon maklumat

    ReplyDelete
  41. Moneykin merupakan company loan scammer..nama manager Stephen Quan..dlu pakai nama syarikat Credit Solutions. DTEPHEN QUAN sudah ada dlm record police ..bukan Sahaja scammer tetapi mengugut. Dia bagi gambar perempuan bertudung yg dibogelkan pegang IC..BERHATI2.Sudah ada 4 report..sekrang guna nama syarikat baru Moneykin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana Awk taw.. Pernah kena ke?.. buat laporan polis ke?

      Delete
    2. Ada bukti tak. Sbb skrg mrka tngah deal dngn sya

      Delete
    3. Skrg MoneyKin tgh deal dgn sy, Dan ugut nak bawak ke mahkamah, apa perlu sy buat ?

      Delete
    4. Skrg MoneyKin tgh ugut nak bawak ke mahkamah, mcm mana ya?

      Delete
  42. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Teleph☎:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
    Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  43. Nama: Mohd Zairul Mohd Noor. www.zackzairul.com penipuan duit kelas pembelajaran online. Setelah duit di bank in kelas tidak wujud. Bila minta refund terus diblock. Penipuan berjumlah RM12,000. Ada banyak lagi kes penipuan oleh dia termasuk penyelewengan kutipan derma dan bantuan. Harap dapat elakkan berurusan dengan pihak ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaun buat mcmni

      Nama ic

      AL khuwaled
      Alamat pasir mas KELANTAN.

      Scammer Tegar smua bisnes tipu aslkn duit Haram.

      BERANI TUNJUK MUKA KESANA KEMARI POLIS XTangkp org cmni walaupun ad bnyk police report..
      Hati hati dgn malaun ni.

      Jupe Investor sapa minta Ic Snap.JUPE NAMA

      AL KHUWALED NI JGN CAKAP LGSUNG DIA NI ADE ILMU HIPNOTIS TEGAR

      Delete
  44. 0 11-6452 0142 tolong cek no.ni betul ke agent dari CIMB BANK???...saya dah bayar dia rm1500 untuk luluskan duit dr luar negara...tq atas bantuan anda.

    ReplyDelete
  45. Mohon hati² scammer / broker maut jual barang kelapa tua/muda , bawang besar konon² ada AP. Jual udang, ayam dan macam² ada. Nama sama ada betul atau samaran. Nama EN FAUZI. Berlegar di FB dan wasap
    Nom 0126684817.

    Kepandaian mendorong sehingga terjebak dgn reka cerita di bawa termasuk yg di edit. Hati² dan minta jauh jika di hampiri atau di hubungi utk apa² urusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Broker maut ni. Ingat dah xde lagi. Rupanya masih aktif lagi. Xsilap orangnya nampak macam alim tapi indah khabar dari rupa.

      Delete
  46. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  47. Sapa sapa tau pasal trader janjikan invest RM380 janji pulangan RM7k dlm masa satu hari???

    ReplyDelete
  48. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  49. Scammer fast loan""
    Ahmad shari fuddin bin

    *162106191772*
    Maybank
    I'm Rm 1,130 lost...

    No tel :0341068818
    0392125800

    ReplyDelete
  50. Hi, kepada semua sila berhati-hati scammer ni. Org ni cari mangsa dgn menjual brg. Saya kena tipu dgn org ni. Dia iklan nak jual drawer ikea. Urgent sbb nak berpindah tapi bila dah transfer duit terus enyap mcm tu je.

    Org tu suruh saya transfer kat akaun dibawah:-
    Nama: Nurul Hazlindah Halimi
    Bank Ac: Maybank 164799085445

    Dia bagi address dia kat Kg. Org asli Bukit Bangkong, Sepang.

    Hati2 org ni. Dia ada kat market place FB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Scammer Name : Wan Noor Syazwani Binti Shaifullizan
      Bank Account No. : 162375787703 (Maybank)

      Delete
  51. ALERT SCAMMER JUAL PERABOT !!!

    ACC INSTAGRAM :
    @perabot_rumah_malaysia
    (LINK : https://www.instagram.com/perabot_rumah_malaysia/?igshid=1178wk0lmy6u9)
    **mempunyai ig samaran yg lain**

    NAMA SAMARAN : NUR ZARA BINTI KAMAL/ EN SAIFUL/ NOOR YUSNEDAR

    AKAUN BANK :
    NOOR YUSNEDAR BIN MOHAMED
    MAYBANK (1640-6188-0342)

    NOOR YUSNEDAR BIN MOHAMED
    CIMB BANK (7626768625)

    MOHD NOR SAIFUL B MUHAMAD RASHID
    CIMB BANK (7627588285)

    NO TEL/WS : 011-2063 3301/ 014-9977 067

    ALAMAT DIBERI :
    KEDAI PERABOT NOOR
    NO1/D, JALAN KELABORAN,
    16200, TUMPAT KELANTAN.


    ReplyDelete
    Replies
    1. SAYA BARU JE KENA DENGAN DIA 🥲🥲 RM749

      Delete
    2. Sy kena RM750. Pergi buat report polis. Bawa report pegi bank utk bekukan acc penipu tu. Dah ramai sgt kena.

      Delete
    3. Baru jugak kena dgn dia ni @ 4 Jun 2021.. lepas byr dia block..

      0021 8402 6445
      Noor Yusnedar b Mohamed
      Maybank

      Admin nama Nur Zara bt Kamal

      Bila cari dekat senarai scammer di ccid portal takde record sbb dia guna maybank acct lain.. brp byk acct dia ada ntah.. hati2 semua..

      Moga malaun ni semua mendapat balasan Allah atas kejahatan diorang

      Delete
    4. buat polis repot bayar rm2, dapatkan profail syarikat dalam mydata SSM bayar rm15 secara online, dan buat tuntutan dalam e-tribunal secara online.

      Daripada profail syarikat anda boleh dapat nama penuh owner dan no ic , trick untuk dapatkan no handphone sebenar dia , guna mysejahtera ...register untuk vaksinasi.

      Delete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  53. Berhati-hati dengan Iklan Seluar Jeans Levis 501 Vintage dalam Facebook

    Nama Scammer : Elen Elaner (via id Facebook)
    Platform : Facebook Group Levis Malaysia dan VTG Levis Clothing
    No Telefon : +6011-19100866 / 011-19100866 / 01119100866

    Tektik /modus operandi : Scammer mengiklankan barangan dalam Grup FB dan akan menggunakan akaun syarikat yang berbeza-beza untuk di bank-in. Selepas pembayaran, scammer akan berdolak-dalih untuk menghantar barangan atau menawar produk tambahan lain dan akhirnya memadam semua iklan dan block nombor anda.

    Tidak pasti apa niat sebenar scammer berbuat demikian sama ada untuk tujuan joy scammer atau pun scammer mahu membeli barang dari syarikat itu menggunakan wang yang anda bayar.

    Jalan terbaik sekiranya menjadi mangsa ialah membuat Laporan polis, perolehan maklumat profail syarikat telah dari mydata SSM dan memfailkan tuntutan di e-Tribunal, KPDNHEP.

    Anda boleh mendapatkan maklumat owner syarikat dari profail tersebut dan perlu mencari jalan untuk berhubung dengannya bagi menceritakan hal sebenar. |Sebenarnya, syarikat itu juga menjadi mangsa scammer kerana tidak mengenali scammer itu kerana dibawa ke tribunal ...tapi dapat trace duit yang kita masuk..so ask for refund then tarik balik fail tuntutan.

    ReplyDelete
  54. Nama:::::::::::::::::::::::::::[Queen Jamillah]
    Negara:::::::::::::::::::::::::::::[Indonesia]
    Jumlah:::::::::::::::::::[Rp.9,8 miliar]
    Alamat::::::::::::::::::::[Surabaya]
    W/A:::::::[+6287818697754]
    ☎::::::[+6287818697754]
    e_mail:::::::::::::::::[queenjamillah09@gmail.com]
    Teman-teman orang Indonesia Nama saya Jamiilah saya seorang muslim jika Anda membaca blog selama dua sampai tiga tahun sekarang Anda akan menemukan bahwa saya telah membuat beberapa kesaksian mengenai saya mendapatkan pinjaman dari Bunda Iskandar dan saya memang sangat senang karena memberi tahu semua orang bahwa ibu Iskandar memang pemberi pinjaman yang sangat tulus dan juga saya dapat membuktikan fakta bahwa begitu banyak pelanggan juga telah mendapatkan pinjaman yang benar dari ibu selama bertahun-tahun melalui saya dan saya sangat senang untuk itu [Kesaksian terbaru sekarang adalah bahwa suami saya harus menyusun rencana mendirikan perusahaan mencuri di (Surabaya))))))) sehingga dia juga dapat memiliki akses ke bisnis yang lebih dan lebih berorientasi pada keuntungan yang melibatkan capaital yang sangat besar sehingga saya harus menghubungi Ibu bahkan ketika saya belum menyelesaikan cicilan bulanan terakhir saya sehingga ibu setuju untuk meminjamkan saya dan suami saya karena rencana bisnisnya berorientasi pada keuntungan dan kami harus mengajukan pinjaman sebesar (((Rp. 9,8 miliar) sehingga dana untuk proyek tersebut akan menjadi e Cukup mengejutkan kami, pinjaman saya disetujui oleh manajemen dalam waktu beberapa jam dan setelah beberapa waktu transfer berhasil dilakukan dengan gangguan dari OJK atau lembaga pengatur keuangan lainnya]

    Ibu Iskandar tidak pernah menipu siapa pun atas uangnya,
    Ibu memang pemberi pinjaman yang sangat tulus
    Perusahaan Induk terdaftar di OJK jadi jangan takut
    Ibu Iskandar punya catatan bagus dalam meminjamkan
    Tarifnya sangat bersahabat dibandingkan dengan Bank
    Minimum (Rp.100juta)))))
    Maksimum (((((Rp.100miliar)

    Detail Kontak Perusahaan:
    e_mail:::[[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]]]
    COMPANY::::::::::::[Iskandar Lestari Loan Company]]]

    ReplyDelete
  55. Nama si penipu: Hairul Izwan bin Abdul Mukti
    Nombor kad pengenalan :
    Gambar si penipu (jika ada):
    Alamat kedai (jika ada): Menjual hp di mudah.my menggunakan nama eemi5133
    Nombor telefon si penipu (wajib): 011-5627 0980/011-2052 2421/011-6488 3726
    Gambar barang yang dijual (wajib): Barang project/project atas angin/
    Nombor akaun bank si penipu (wajib): No Akaun Adiknya..adiknya terpaksa ganti balik untuk abangnya yang durjana.

    Berhati-hati dengan dia ni

    ReplyDelete
  56. Ada yg pernah kena scammer dgn pelaburan dlm FB Tak? Klu Ada nak juga tahu. Sbb sy tgk ada yg reply kata terbaik Dan ada sebaliknya. Bole share. Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama syarikat Incentive Remit Sdn Bhd. Alamat did Bangsar. Deal dlm WhatsApp atas nama Pn Zurina dan ketua trader Pn Nazatul. Bayaran deposit Dan 10% fee byr ke acct individu.. katanya acct broker betugas. Guna Maybank account.
      1- Muhammad Nazri bin Che Ros 162478267451 &
      2- Mohd Hafidz bin Rasabudin 164490370536.
      Report polis dah buat tapi klu bole nak jugak tahu apa option yg kita bole buat.

      Delete
  57. Adakah anda mempunyai kredit buruk? Adakah anda memerlukan wang untuk membayar bil? Adakah perlu memulakan perniagaan baru? Adakah anda mempunyai projek yang belum selesai kerana kekurangan dana? Adakah anda memerlukan wang untuk melabur dalam bidang khusus yang akan memberi manfaat kepada anda? Dan anda tidak tahu apa yang perlu dibuat. Kami menawarkan pinjaman berikut; pinjaman peribadi [selamat dan tidak bercagar], pinjaman perniagaan [selamat dan tidak bercagar], pinjaman gabungan, pinjaman pelajar, pinjaman gabungan dan banyak lagi yang lain. Nama syarikat: Pinjaman PayDay hubungi kami hari ini di E-mel: (genuineloan96@gmail.com) atau WhatsApp + 1-513-296-5266

    ReplyDelete
  58. Scammer Tegar
    Yang masih aktif mnipu .smua bnda dia join Dan tipu .
    Take Note! tips Minta if scammer klau xnk bg tunjuk snap sah scammer

    Nama dlm Ic ( CONFIRM)

    AL KHUWALED
    ALAMAT IC P: MAS KELANTAN.

    AKTIF MNIPU SLURUH MALAYSIA..
    BNYK BISNES ASALKN DUIT HARAM..

    ReplyDelete
  59. Vista max sdn bhd
    Nak tnya kita mahu buat pnjman mereka minta duit kpada kita...

    Ada ka compny ini sah

    ReplyDelete

Post a Comment