KK Aster Enterprise Ahlong Paling Budiman 2019!

Berikut merupakan maklumat yang telah dihantar oleh seorang pelapor melalui ruangan komen

Saya baru lepas terima WhatsAp dari KK Aster Enterprise.. sebab terima tu, sebab saya ada lah apply masukkan details by instagram.. so, sebab tu, KK Aster whatsapp saya..

Pada pendapat saya, KK Aster ni, macam SCAMMER.. sebab, dia kata, minimum, boleh pinjam rm10k, tapi, duit duty stamp kena bayar RM570..

Saya kata scam sebab, saya pernah kena tipu dengan scammer https://mymbbfastloan.com/ (MBB FAST LOAN) .. cara dia sama juga macam KK Aster ni at first.. minta duit duty stamp bagai.. jumlah kerugian saya RM2380 kat MBB Fast Loan..
First, duit RM500 sy masukkan sebab, gaji saya sikit, kena guna gerentor, but saya taknak sesiapa tahu saya pinjam.. so, dia suggest masukkan duit security..


Then, dah masukkan, MBB Fast Loan ni tak approved sebab konon boss dia takut sy tak bole bayar sebulan rm230.. so saya pun, pelik lah.. docs semua kata dah lengkap, dah lepas.. tiba2, tak lepas sebab boss dia ragu2.. then, dia orang tu, minta saya bank in kan RM1,880 dan akan pulangkan jumlah pinjaman dengan amount RM1,880.. konon, nak nampak ada transaksi.. so, sy pun macam blur lah, sebab duit gaji dah nak habis dok transfer.. Sy sedar kebodohan sy ni, sebab sy takut, rm500 sy tu kena burn.. so, sy transfer... then, rupanya lepas sy dah bank in kan rm1880, dia tiba kata, boss dia nak cakap.. then, dia kata, sebab dah bagi approved, kasi lah duit kopi.. sy pun meraung lah, duit aku dah burn rm2380, pas uh, nak minta duit kopi rm1200.. padahal,sy nak pinjam rm5000 je pun..so, sy pun report ah polis... dah dua bulan, takde khabar berita.. hmm, pengajaran uolls..

Nak buat pinjaman selain bank, sy suggest,
Dr Ringgit, CashWagon or JCL Loan Credits.. JCL, bayar rm50 je lepas lulus and ada premis sendiri..

Polis sindir,
Pihak Polis dah iklankan dah kat radio, TV, media massa tentang case scammer ni, tapi, masih ada ramai orang lagi yg kena tipu and tak peka..

Aisehh, malu saya..

And another tips nak tahu dia scammer ke tak,

1) Call by whatsapp
2) Kalau whatsapp, nak call (voice call)
3) Akan reply in voice note instead of text msg

So, sape ada pengalaman gn KK Aster, sila share.. sebab , dah check kat SSM, dia ada didaftarkan.. wallahualam



Nama OrganisasiKK Aster Enterprise
No. SSMMA0082934-W
Jenis OrganisasiPersendirian
No. LesenWL4526/14/01-8/181220
Tamat Tempoh Lesen18-12-2020
No. PermitWP4526/14/01-8/181220
Tamat Tempoh Permit18-20-2020
Alamat BerdaftarA-1-3, Jalan Pjs 2b/2, Pusat Perniagaan Metro, 46150 Petaling Jaya, Selangor
Alamat OperasiNo. 7b, Jalan 54, Taman Desa Jaya Kepong, 52100 KEPONG, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
No. Telefon 1017-269 3476
No. Telefon 2
No. Telefon 3
No. Fax
Laman Web

Comments

  1. Yea..kk aster scammers...loan lulus 10k,tapi nk kena bayar 500..mmg tak la..

    ReplyDelete
  2. bru je dapat chat wassap dari ejen loan tu .mesti akan ad pmbayaran pendahuluan .x kisah lah cukai pintu ke stamp duty ke ape2 ntah ...mujur sempat survey dulu sbelum stuju .

    ReplyDelete
  3. baru berurusan dgn MBB FAST LOAN SDN BHD. tq la TT bg thread ni. terus ss bg kt dia.. tawu gelepur. Nak ugut2 orang plak. pastu koyak block wassap.. hahahah...

    ReplyDelete

Post a Comment